Στο καβούκι μου

Τα κείμενα της καθημερινότητας θα δημοσιεύονται στο εξής στον Βερνάρδο τον ερημίτη, στην διεύθυνση : http://gerimitiis.blogspot.gr/

Ποιήματα θα βρείτε στην ποιηματοποίηση

ενώ

Πεζά και διηγήματα στην διηγηματοποίηση

...

Τι δεν είναι και τι είναι το gpoint'sbreeze

Δεν είναι χώρος που προωθεί έμμεσα ή άμεσα διαφημίσεις.
Δεν είναι χώρος που θα σας προωθήσει σε άλλα μπλογκς πλην των άλλων του δημιουργού της.
Δεν είναι χώρος που θα σας υποχρεώσει ν' ακούσετε την μουσική που αρέσει στον δημιουργό του.

Είναι ένας χώρος που σέβεται την σκέψη και την ελληνική γλώσσα.
Είναι ένας χώρος που προσπαθεί να σέβεται τους επισκέπτες του και τον εαυτό του.



Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2011

Τέχνη και τεχνική

Μερικά πράγματα είναι δύσκολο να τα ξεχωρίσεις ίσως γιατί οι λέξεις, οι κάποιες λέξεις,  δεν είναι η ίδια σύμβαση για όλους, ειδικά όταν έχει αμβλυνθεί η διαφορά μεταξύ δύο πραγμάτων που καταλήγουν  αργότερα συνώνυμα. Κλασσικό παράδειγμα η λεπτή διαφορά μεταξύ οπής και τρύπας που σήμερα δεν είναι αναγνωρίσιμη στον καθημερινό λόγο : η οπή είναι ένα άνοιγμα που υπάρχει, ενώ τρύπα είναι το άνοιγμα που κατασκευάζεται- όπως στο νερό όταν συστρέφεται με ορμή.
Γι' αυτό ας μιλήσουμε με παραδείγματα.
Σε οπτικοακουστικό παράδειγμα δείτε πρώτα το βίντεο με τα χέρια της Valentina Lisitsa χωρίς ήχο ώστε να φανούν οι τεχνικές ικανότητες των χεριών της


Τώρα ξαναδείτε το με ήχο. Αν έχετε ξανακούσει την μεταφορά στο πιάνο  από τον Liszt  της Campanella του Paganini σε άλλη εκτέλεση τότε ίσως συμφωνείτε μαζί μου ότι η τέχνη στην απόδοση του κομματιού είναι ανάλογη της τεχνικής σε αυτήν την εκτέλεση. Δεν είναι όμως κάτι που συμβαίνει πάντοτε, πολλές φορές η τεχνική καλύπτει τις ελλείψεις της τέχνης ή και το αντίστροφο.
Ισως αυτό να κρύβεται πίσω από την διπλωματική απάντηση του Βέρντι όταν τον ρώτησαν ποια όπερά του θεωρεί σαν καλύτερη...


" Σαν επαγγeλματίας συνθέτης θα σας απαντούσα χωρίς κανένα δισταγμό, η όπερα Rigoletto, σαν ερασιτέχνης όμως την καρδιά μου θα κατακτούσε η Traviata..."


Τι ακριβώς εννοούσε ο μαέστρος ίσως φαίνεται στην οργισμένη απάντησή του σε μια επιστολή όπου τον εγκαλούσαν για καθυστέρηση στην παράδοση μιας όπεράς του ...

" Αν νομίζετε ότι είμαι κάποιος που τοποθετεί νότες την μια δίπλα στην άλλη ώστε μα βγει μια μελωδία είστε γελασμένοι  Με πολλή αγωνία ψάχνω ώστε κάθε νότα να εκφράζει τα αντίστοιχα συναισθήματα που προκύπτουν από το λιμπρέττο..."

Μια κουβέντα σε ξένα λιβάδια ήταν η αφορμή γι αυτήν την ανάρτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια: