Στο καβούκι μου

Τα κείμενα της καθημερινότητας θα δημοσιεύονται στο εξής στον Βερνάρδο τον ερημίτη, στην διεύθυνση : http://gerimitiis.blogspot.gr/

Ποιήματα θα βρείτε στην ποιηματοποίηση

ενώ

Πεζά και διηγήματα στην διηγηματοποίηση

...

Τι δεν είναι και τι είναι το gpoint'sbreeze

Δεν είναι χώρος που προωθεί έμμεσα ή άμεσα διαφημίσεις.
Δεν είναι χώρος που θα σας προωθήσει σε άλλα μπλογκς πλην των άλλων του δημιουργού της.
Δεν είναι χώρος που θα σας υποχρεώσει ν' ακούσετε την μουσική που αρέσει στον δημιουργό του.

Είναι ένας χώρος που σέβεται την σκέψη και την ελληνική γλώσσα.
Είναι ένας χώρος που προσπαθεί να σέβεται τους επισκέπτες του και τον εαυτό του.



Τρίτη 24 Ιουνίου 2008

Γαία δ' έτι ξυνή πάντων

Αυτή η γή δεν ανήκει σε κανένα

Real Estate. Δουλειές της μόδας. Από "επιστήμονες". "Μορφωμένους". Κτηματολόγια προϊόντα τεχνολογικής εργασίας. Φούσκες χρηματιστηριακές και όχι μόνο. Φόνοι γιά δυό μέτρα γης. Επικεφαλής οι πολιτικοί μας. Κάποτε μοίραζαν την γη μ' αναδασμούς, την χρήση της δηλαδή γιά καλλιέργειες. Τώρα τρώμε εισαγωγής και χημικά, δεν χρειάζονται καλλιέργειες μόνο βίλλες και "room to let". Ξαναμοιράζουν την γη οι πολιτικοί αλλά σε οικόπεδα. Τίτλοι ιδιοκτησίας. Εθνικό Κτηματολόγιο. Οι καταπατήσεις των ισχυρών πρέπει να νομιμοποιηθούν. Κάποτε την μοιραζότουσαν μεταξύ τους οι χωρικοί χωρίς προβλήματα. Τώρα οι νομικοί βρίσκουν παπούδες και γιαγιάδες των ισχυρών με χαρτιά "ατράνταχτα". Των άλλων είναι κουρελόχαρτα. Αντε και καμμιά πυρκαϊούλα να βοηθήσει τον αποχαρακτηρισμό. Μόνο το Δημόσιο δεν θάχει στο τέλος γη.
Θα σας φανεί περίεργο ίσως αλλά αυτή η νοοτροπία έχει θρησκευτικές βάσεις. Εφιαξε ο θεός τον κόσμο, δικός του είναι, όπως θέλει τον μοιράζει ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις. Πιό παλιά τα μοναστήρια είχαν τον πρώτο λόγο. Μετά το Δημόσιο (μεταβατική περίοδος). Σήμερα οι "νταβατζήδες".
Μόνο οι Ινδιάνοι και οι τσιγγάνοι δεν μπήκαν στην διαδικασία, ήταν πάντα υπέρ της χρήσεως και όχι της κατοχής.
Δεν ήταν όμως πάντοτε τα πράγματα έτσι:

τρεῖς γάρ τ᾽ ἐκ Κρόνου εἰμὲν ἀδελφεοὶ οὓς τέκετο ῾Ρέα
Ζεὺς καὶ ἐγώ, τρίτατος δ᾽ Ἀΐδης ἐνέροισιν ἀνάσσων.
τριχθὰ δὲ πάντα δέδασται, ἕκαστος δ᾽ ἔμμορε τιμῆς·
ἤτοι ἐγὼν ἔλαχον πολιὴν ἅλα ναιέμεν αἰεὶ
παλλομένων, Ἀΐδης δ᾽ ἔλαχε ζόφον ἠερόεντα,
Ζεὺς δ᾽ ἔλαχ᾽ οὐρανὸν εὐρὺν ἐν αἰθέρι καὶ νεφέλῃσι·
γαῖα δ᾽ ἔτι ξυνὴ πάντων καὶ μακρὸς Ὄλυμπος (Ιλιάδα, ραψωδ. Ο)


Τρεις γεννηθήκαμεν υιοί, του Κρόνου και της Ρέας,
ο Ζεύς, εγώ και ο βασιλεύς των πεθαμένων Άδης.
Και απ’ όλα τρία κάμαμεν ισόμοιρα βασίλεια.
Να’χω την λευκήν θάλασσαν πέφτει ο λαχνός σ’ εμένα,
στον Άδην το ανήλιο σκοτάδι, και στον Δία
ο πλατύς έλαχε ουρανός στα νέφη στον αιθέρα
κι έμειν’ η γη κοινή στους τρεις και ο Όλυμπος ο μέγας. (μτφρσ Ιακ. Πολυλά)



.
Εξ άλλου τα σάβανα δεν έχουν τσέπες, άσε που δεν χωράνε τα οικόπεδα σ' αυτές και το πετρέλαιο χύνεται, δεν στέκει.

Αντε να το εξηγήσεις στον πλανητάρχη

Δεν υπάρχουν σχόλια: